Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Scris pe 30 aprilie, 2020
6 min timp de citire

10 sfaturi pentru a redacta texte web mai bune, mai eficiente, fără efort

 

Un website este o combinație între structura tehnică, design și conținut text. În procedura de lucru a echipei noastre, textele ocupă un loc foarte important. Tocmai de aceea, noi dedicăm un serviciu specific clienților care au nevoie de texte profesioniste pe website-ul lor.

Poți găsi detalii despre acest serviciu aici.

Cu toate acestea, unii clienți aleg să își realizeze singuri textele. Ei bine, dacă vei alege și tu acest lucru, trebuie să știi că există unele principii pe care trebuie să le iei în calcul. Asta dacă vrei ca textul tău să fie unul vandabil și să îți aducă rezultate.

 

Am mai scris despre acest lucru, despre importanța textelor pe un website  și despre cum se redactează acestea. Poți găsi detalii despre asta în acest articol.

Dacă dorești să devii un Superman al redactării textelor web, trebuie să înveți cum să atragi prin acestea vizitatorii pe site-ul tău. Ai nevoie de conținut atractiv și unic în promovarea brandului tău.

Iar pentru a realiza astfel de conținut, există unele reguli generale pe care trebuie să le respecți. Iată 10 sfaturi de redactare a textelor web pe care ar trebui să le păstrezi mereu în prim plan.

 

1. Folosește-te de vocea activă.

Când utilizezi vocea activă în text, faci textele să sune mult mai convingător. Asta face ca textul tău să fie mai puternic.  De exemplu:

„Am scris noul nostru ebook pentru a vă ajuta să lucrați mai inteligent, nu din greu.”
vs.
„Noul ebook scris de compania noastră vă poate ajuta să lucrați mai inteligent în loc să lucrați din greu.”

Vedeți cum prima frază nu este doar mai scurtă, ci și mai ușor de urmărit?

Propozițiile active pot începe cu un verb și sunt de obicei formulate ca o comandă. De exemplu:

„Aflați cum să vă promovați afacerea mai inteligent, cu noul nostru ebook!”

 

2. Oferă informațiile importante pentru utilizatori

„Cine, ce, când, unde, de ce și cum” – acestea sunt întrebările critice la care ar trebui să răspundă textul de pe site-ul tău. Cititorii vor căpăta încredere dacă textul tău le răspunde la aceste întrebări. Astfel, le poți oferi informațiile interesante pe care ei le caută despre tine și afacerea ta.

 

3. Învață să scrii titluri puternice.

Toată munca ta nu are valoare dacă titlurile nu atrag vizitatorii și nu îi fac să dea click să citească textul în continuare.

A învăța să scrii un titlu bun este o adevărată artă. În plus, titlul unui articol sau a unui text reprezintă 80% din valoarea acelui text.

Poți învăța câteva lucruri despre cum să scrii titluri bune aici.

 

4. Compune textul așa încât să poată fi citit pe diagonală!

Cititorii online nu citesc un text cuvânt după cuvânt. În schimb, scanează pentru a găsi ceea ce  caută cât mai repede. Crearea textelor trebuie să țină cont de acest comportament. Cu alte cuvinte, cititorii vor citi pe diagonală.

Poți folosi o varietate de tehnici de formatare care împart textul și atrag privirea cititorului, pentru a face textul mai lizibil. De asemenea, intertitlurile te vor ajuta foarte mult.

Iată câteva sfaturi specifice în acest sens:

  • Folosește mai multe rubrici și subtitluri
  • Creează liste cu puncte și numerotări
  • Formatează textul prin caractere aldin, italic, subliniate sau color
  • Include imagini, videoclipuri și alte materiale media în text
  • Scrie paragrafe cu maxim 3 fraze

 

5. Fii concis!

Oamenii au o atenție mai scurtă ca niciodată în era vitezei. Utilizează propoziții scurte, paragrafe scurte și mesaje atractive pentru a atrage atenția.

 

6. Folosește cuvinte de legătură!

Cuvintele simple comunică mai bine decât cuvintele mari și limbajul pompos. Lipește frazele și propozițiile una de alta cu ajutorul cuvintelor scurte, de legătură. De asemenea, folosește un limbaj pe înțelesul tuturor. Spre exemplu:

  • arată vs. indică
  • a scăpa de vs. a elimina
  • ajutor vs. asistare sau facilitare
  • a primi vs. a obține
  • cel mai bun vs. superior

7. Nu îți fă griji atât de mult cu privire la cuvintele cheie.

Ele sunt încă importante pentru optimizarea conținutului pentru motorul de căutare, dar scopul fiecărei actualizări a motoarelor de căutare este îmbunătățirea algoritmului și returnarea celor mai bune rezultate pentru oameni, pentru utilizatorii finali.

Așadar, nu trebuie să scrii pentru roboți, ci pentru oameni.

Când scrii un articol SEO în primul rând o faci pentru audiența ta, nu pentru motoarele de căutare.

 

8. Evită jargonul, limbajul de lemn și exprimarea corporatistă.

În spiritul de a folosi cuvinte simple, de a fi concis și de a scrie la vocea activă, elimină limbajul de lemn și aceste tertipuri de limbaj pompos precum vorbirea ultra-specializată.

Aceste limbaje sunt greu de înțeles și nimeni nu vrea să le citească. Tu nu scrii pentru alți specialiști, scrii pentru clienții tăi.

 

9. Creează un sentiment de urgență – scarcity.

Ca și în cazul știrilor, urgența, frica de a rata ceva important, încurajează un potențial cititor să acționeze rapid. Ofertele cu timp limitat, o promoție de ebook gratuit de 3 zile și o campanie cu dată de expirare a cuponului de reduceri sunt exemple excelente de creare a situației de urgență.

 

  1. Fă conținutul tău să pară ca o conversație.

Oamenii nu vor să le fie prezentate lucruri spre vânzare. Scrie textul așa încât acesta să pară un dialog. E ca și când ai avea clientul ideal față în față. Publicul tău poate simți diferența și va fi mult mai probabil să cumpere dacă simte că vorbești cu el și nu că încerci doar să-i iei banii.

 

Mai multe sfaturi despre cum ai putea scrie conținut de calitate pentru site-ul tău poți găsi în acest material.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project