Iti place sa dezvolți oameni? Aplică acum la poziția noastră de Coach!
Iti place sa dezvolți oameni?
Aplică acum la poziția noastră de Coach!
Scris pe 24 august, 2018
5 min timp de citire

10 motive pentru care site-ul tău nu are suficient trafic

Fiecare afacere online pe care o cunoaștem are ca scop creșterea vânzărilor și a profitului. Iar în mediul online, acest lucru pornește de la un simplu proces: creșterea traficului pe website-ul tău. Privind din altă perspectivă, dacă ai un site online, dar nu ai suficient trafic pe el, acesta îți consumă resursele degeaba. 

Și totuși, există atâtea site-uri online care nu beneficiază de vizitele utilizatorilor. De ce? Iată mai jos principalele 10 motive. 

1. Optimizare SEO pe cuvinte irelevante

Fiecare nișă de activitate are anumite cuvinte cheie pe care trebuie să se poziționeze în Google. Dacă vinzi televizoare și vei apărea pe Google pe prima poziție pentru sisteme audio, acest lucru nu te va ajuta cu nimic. În plus, dacă vei încerca să te optimizezi pe un cuvânt cheie extrem de general (cum este cuvântul „televizoare”) vei observa că șansa de a prinde primul loc pe Google este infinit negativă. Trebuie să alegi ceva specific, trebuie să faci o analiză a căutărilor. Identifică ceea ce caută utilizatorii pe Google și optimizează-te fix pe acele cuvinte. 

2. Link-uri defecte

O altă cauză extrem de des întâlnită, care afectează traficul, este reprezentată de link-urile pierdute sau defecte de pe site. Ai primit vreodată acea celebră eroare 404? În acest caz, verifică unde se află acea pagină pe site-ul tău. Poate ai redirecționat pagina sau poate ai schimbat URL-ul și nu le-ai făcut interconectarea prin 301 redirect. Acest lucru poate duce la pierderea unor link-uri, iar acest lucru va duce cu siguranță la scăderea traficului. 

3. Penalizări Google

Penalizările Google sunt destul de rar întâlnite, însă nu pot fi eliminate din calcul. Dacă ai încercat să optimizezi abuziv website-ul, dacă ai mai multe link-uri suspecte ce duc la site-ul tău, daci ai conținut duplicat sau dacă nu respecți regulile Google, acesta te va penaliza. Dacă traficul website-ului tău a scăzut brusc sau dacă pur și simplu ai lansat site-ul și nu reușești să strângi vizite, probabil aceasta este cauza. 

4. Viteza de încărcare a site-ului

Conform specialiștilor, aceasta este una dintre principalele cauze a lipsei de trafic pentru site-urile din România. Ca medie, conform unui studiu, peste 50% din magazinele online românești au ca viteză de încărcare a paginii peste 7 secunde. Iar un utilizator așteaptă în medie mai puțin de 3 secunde pentru a intra pe un site. În cazul în care website-ul nu s-a încărcat, este clar că utilizatorul va pleca. Astfel, pierderile de trafic pot fi uriașe din această cauză. Optimizați site-ul pentru a se încărca cât mai rapid și pentru a fi cât mai prietenos cu vizitatorii. Cum puteți face asta? Iată detalii în acest articol. De asemenea, te poți ajuta și de sfaturile de aici.

5. Probleme ale serverului – hosting necalitativ

Și aici, problemele sunt destul de des întâlnite. Vizitele site-ului tău pot fi influențate clar de calitatea hostingului ales. Poate site-ul este offline fix în momentul în care o bună parte din utilizatorii tăi intră pe el. Pentru a avea un hosting calitativ, asigură-te că uptime-ul este unul garantat, cât mai mare. Ce este uptime-ul unui website? Poți vedea asta aici.


Vrei să îți construiești un website calitativ? 

Apelează la serviciile Baboon.

Iată care sunt avantajele! 


6. Probleme de navigare

Și modul în care se navighează pe site poate influența traficul. Dacă utilizatorului îi este foarte greu să găsească informația dorită pe site, acesta va pleca cu siguranță. Încercați să realizați un site cât mai clar, cu o structură aerisită și cât mai curată. Și nu uitați, este extrem de important și conținutul. Acesta trebuie să plimbe utilizatorul până la pasul final – comanda. Dacă nu găsește conținut interesant pe site, utilizatorul va pleca. 

7. Site neoptimizat pe mobil

Peste 70% din traficul actual provine de pe mobil. Un website care nu este optimizat pentru mobil va avea clare deficiențe în a atrage trafic. Creează de la început un website adaptabil pe orice dispozitiv, deoarece lipsa acestei funcționalități, poate elimina 8 din 10 vizitatori pentru site-ul tău, iar în mod direct poți pierde 8 din 10 posibili clienți pentru afacerea ta. 

8. Lipsa promovării

Degeaba ai un website online, dacă nu știe nimeni de existența lui. Nu este de ajuns să construiești un website model, dacă nu este promovat așa cum trebuie. Promovarea online este prima modalitate de a aduce trafic pe un site, mai ales dacă acesta este nou. În strânsă legătură cu optimizarea SEO, promovarea este un motor de creștere inimaginabil pentru afacerea ta. Poți găsi câteva variante de promovare accesibilă pentru website-ul tău în acest articol.

9. Conținut slab sau neatractiv

Dacă site-ul tău nu spune o poveste vizitatorului acesta va pleca și va evita să mai aterizeze vreodată pe paginile site-ului tău. Un conținut slab, necalitativ și neatractiv pentru utilizator va influența traficul în cel mai scurt timp. Încearcă să maximizezi atractivitatea conținutului prin tehnici de copywriting în ceea ce privește textul, prin combinarea textului cu pozele și prin tehnici de realizare a conținutului interactiv. 

10. Indexare greșită

Indexarea este procesul prin care Google trimite roboțeii crawleri pe site-ul tău, pentru a vizualiza, clasifica conținutul și pentru a te poziționa pe motorul de căutare. Dacă indexarea s-a realizat greșit (fie din cauza unor dificultăți tehnice, fie din cauza unor greșeli făcute de tine în optimizarea site-ului), acesta nu va apărea pe Google, iar prin urmare nu va avea trafic. Asigură-te că site-ul tău este optimizat corect și reindexează-l pe Google. 


Ai nevoie de promovare online și de servicii SEO de calitate? 

Contactează-ne! 


 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project